Den fria individens rätt

texten nedanför skrev jag typ för 2-3 år sedan.hittade den på datorn..jag skickade in den då till tidningen. kommer ej ihåg vilken tidning det var men det var typ arbetaren eller liknande. dessvärre publicerades den inte då den av nån anledning ansågs som för radikal.


Vi kan inte längre se på,
när folket utsugs genom att vara en föda åt vårt kapitalistiska sammhälle.
när människan är för feg. och inte vågar säga ifrån.
och genom detta stärker kapitalism genom sina falska handlingar.

vem vet, du kanske tycker detta är roligt? men så är icke fallet!
och om det fortsätter så här, marscherar vi mot  vår egen undergång.
vill du verkligen vara en utsugande föda åt systemet?
eller vara en fri individ i solidaritetens öga?

genom att svara både nej! eller ingetdera så stödjer du faktiskt kapitalism.
dvs ett klasssammhälle där dom svaga förtrycks genom dom rikas handlingar.
där människan inte har rätt att få vara sig själv,
och istället blir behandlad som om vore den ett djur.

men tro nu inte att jag försöker få er att följa mig med dessa ord,
nej,det är du som själv ska välja din egen väg!
och skulle du veta åt vilket håll den leder.
då krävs det en solidarisk handling.

där din egen vilja uttrycks med en kamp
och vi tillsammans kan besegra kapitalism.
å fylla det tomma skalet med  solidarisk kärlek
för alla människors individuella rätt.

och detta är inget skämt,då iaf jag mår jävligt illa
när jag både ser och hör vilken väg vi alla tagit.
där människor går till skolan för att utbildas till löneslavar.
som sedan stärker den kapitalberoende staten.

och vad får vi då ut av detta?
inte ett jävla skit!
du tror du utbildas för att bli någonting bra i ditt liv.
men du blir inget annat än en utfodrat slav åt sammhällets goda nöjen.

det är DU som kastar tärningen.
men det STATEN som tar stegen!
det är DU som arbetar och betalar skatt.
allt detta för STATENS välbefinnande!

oavsett fascistisk,kommunistisk eller borgerlig  stat.
alla äro dom onda!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0