man är inte sämre bara för att man lever på ett visst sätt

jag tänker ofta på saker som är å som var
om allt kring allt. om det som jag förlorat och har kvar
jag har aldrig haft det lätt nej , alltid blivit dömd
på grund av status här i livet är jag en av dem som blivit glömd
jag har aldrig velat leva mitt i era normer
det ni kallar liv i era jävla samhällsformer
så nu skall jag berätta en ganska enkel grej
hur det är att vara mig,då inte alla är som dig
du har gott om pengar,råd att låta livet flöda
du skiter i andra ,om det så är dom som är din föda
du sitter på din tron å klankar ner på mig
skaffa dig ett jobb att gå på soc e ej okej
men du din rike fan,jag vill inte leva i din skit
att utsuga å förnedra, å sen göra det med flit?
sätter dig sen ner för å ta ett glas mouserat
dränker det du gjort i alk med lögner å falskt skratt
i din värld är det viktigt att leva på ett visst sätt
att männskan måste följa ett visst vett å ettikett
alla ska vara av samma jävla pest
är inte det då jävligt sjukt att man måste va incest
du har dina fräna möbler,det senaste av allt som är materiellt
skit i vad det kostar å att andra dör av svällt
du måste passa in å vara så som det är tänkt
sterilt å kritvit är mode om det ej passar blir du dränkt
du förnekar det som händer i vårt samhälle då ditt ego är för kåt
att fattigdom är lögn, alla är lika å sitter samma jävla båt?
men vart står det skrivet att jag måste va som dig
sen när fan är det ett brott att vara så som mig?
jag hör dig ofta klaga över att jag inte har ett liv
å att det bara finns ett ynka alternativ
att skaffa jobb å bli som dig med status som sig bör
att växa upp å inse att pengarna avgör
men kan du inte fatta att du ditt rika pack
jag går inte på dina lögner å ditt snack
bara för att jag inte har pengar å ett tryggt arbete
innebär det ej att jag e sämre i ditt samhällshelvete
nej jag vill inte va som dig å bli nån jävla slav
jag tänker inte lyda eller gå efter kapitalismens ädla krav
att leva på soc det är något som jag gör
tills jag hittar det som passar mig om det så dig stör
jag tänker ej förneka,å vara tyst om det som sker
och tills dess ska jag leva utanför det som mig omger
du söndrar för andra med dina kåta passa in behov
å lurar dina närmsta i att det är jag som är dess bov
kom inte hit å säg att jag inte har ett liv
för att jag lever på hjälp tills då jag tar mitt kliv,
när världen e vacker å jag får vara den jag är
när jag slipper leva efter måsten ska jag sluta va besvär
jag är fri från normer, inga lagar,inget tvång
behöver inget för att passa in i livets långa gång
så vem av oss är den som inget liv nu har min vän
är det jag som söker efter äkta lycka eller du som lurats i att ha denti
till alla människor där ute som dömmer mig, yttrar minsta sak om mig
titta er själva i spegeln å inse..........

jag tänker ofta på saker som är å som var
om allt kring allt. om det som jag förlorat och har kvar
jag har aldrig haft det lätt nej , alltid blivit dömd
på grund av status här i livet är jag en av dem som blivit glömd

jag har aldrig velat leva mitt i era normer
det ni kallar liv i era jävla samhällsformer
så nu skall jag berätta en ganska enkel grej
hur det är att vara mig,då inte alla är som dig
du har gott om pengar,råd att låta livet flöda
du skiter i andra ,om det så är dom som är din föda
du sitter på din tron å klankar ner på mig
skaffa dig ett jobb att gå på soc e ej okej

men du din rike fan,jag vill inte leva i din skit
att utsuga å förnedra, å sen göra det med flit?
sätter dig sen ner för å ta ett glas mouserat
dränker det du gjort i alk med lögner å falskt skratt
i din värld är det viktigt att leva på ett visst sätt
att männskan måste följa ett visst vett å ettikett
alla ska vara av samma jävla pest
är inte det då jävligt sjukt att man måste va incest

du måste skolas å som alla andra,bli någonting
du är inte lika värd utan en bra utbildning
det är viktigt att lyda å göra allt det där
som hjälp har du media som berättar å lär
du har dina fräna möbler,det senaste av allt som är materiellt
skit i vad det kostar å att andra dör av svällt
du måste passa in å vara så som det är tänkt
sterilt å kritvit är mode om det ej passar blir du dränkt

du förnekar det som händer i vårt samhälle då ditt ego är för kåt
att fattigdom är lögn, alla är lika å sitter samma jävla båt?
men vart står det skrivet att jag måste va som dig
sen när fan är det ett brott att vara så som mig?
jag hör dig ofta klaga över att jag inte har ett liv
å att det bara finns ett ynka alternativ
att skaffa jobb å bli som dig med status som sig bör
att växa upp å inse att pengarna avgör

men kan du inte fatta att du ditt rika pack
jag går inte på dina lögner å ditt snack
bara för att jag inte har pengar å ett tryggt arbete
innebär det ej att jag e sämre i ditt samhällshelvete
nej jag vill inte va som dig å bli nån jävla slav
jag tänker inte lyda eller gå efter kapitalismens ädla krav
att leva på soc det är något som jag gör
tills jag hittar det som passar mig om det så dig stör

jag tänker ej förneka,å vara tyst om det som sker
och tills dess ska jag leva utanför det som mig omger
du söndrar för andra med dina kåta passa in behov
å lurar dina närmsta i att det är jag som är dess bov
kom inte hit å säg att jag inte har ett liv
för att jag lever på hjälp tills då jag tar mitt kliv,
när världen e vacker å jag får vara den jag är
när jag slipper leva efter måsten ska jag sluta va besvär

jag är fri från normer, inga lagar,inget tvång
behöver inget för att passa in i livets långa gång
så vem av oss är den som inget liv nu har min vän
är det jag som söker efter äkta lycka eller du som lurats i att ha den?

RSS 2.0