människans existens

det finns ingen frihet,freden är långt borta
bara krig och hat,med omänskliga medel
ingen har rätt att styra å ställa
ingen har rätt att vara förtryckt

det ligger trots allt i människans natur
att vara fri,och att känna lyckan
jag vill kunna känna naturens kraft
jag vill kunna andas utan besvär

men vår utveckling har även fått visa
att vi är för svaga,för att inse felet.
vi är dömda att plåga oss själva idag
vi är dömda att leva i evig tystnad

men jag är inte lycklig,nej jag vill ha mera
jag kan inte inse att det är så det ska va
jag känner hatet expandera i kroppen
jag känner blodet som nu börjat koka

vi krigar för olja,mördar för makt
vi bekämpar en ras,ber till det blinda
allt detta hat å eviga förtryck
allt detta är risker som tar oss till döden

miljön är på väg mot dödens portar
vi har mördat det som har gett oss liv
nu är det dags,döden är nära.
nu är det dags,att ta farväl

RSS 2.0